En dag, en evighet

Jaha, då har ännu en dag gått till historien. Ännu dag ur mitt liv har försvunnit, skulle till och med kunna säga att den slösats bort. För inte kan jag påstå att den 7 juli 2008 kommer ringa någon klocka för mig i framtiden, det är bara ytterligare en dag som jag spytt bort. Visserligen har jag varit ute och fått ihop 3 liter blåbär (och sisådär 30 myggbett) men annars har den här dagen inte utmärkt sig alls. Jag känner mig tom, som om det här med vikten och spyeriet har gröp ett stort hål inom mig och kvar finns inte mycket att visa för världen, jag är inte samma människa som förut.

För ett år sedan skulle jag aldrig ens drömma om att spy upp Palt, den maträtt jag älskar mest på dennna jord! Men tyvärr innehåller den mest mjöl, potatis och fläsk och det går stick i stäv med vad jag får behålla i magen. Jag tror en liten bit av mig själv gick sönder när jag spydde upp paltarna, alla vet ju hur mycket jag älskar dem. Det var som att "göra sig av" med en bit av mig själv. Min identitet som paltälskare försvann i samma stund som den beiga sörjan försvann ner i avloppet och det måste jag säga är rätt så sorligt. Jag är sorlig.

Skulle kunna grunna i det här mycket djupare men det har jag varken lust eller ork till. Kan bara konstatera att jag förändrats det här året både på insidan och utsidan. Det verkar som att ju bättre det blir på utsidan, destå sämre blir det på insidan...

Äh,  nu slutar jag svamla och går och lägger mig. Lång dag imorgon, tack och hej!

Kommentarer
Postat av: M

Åh, jag älskar också Palt! Fast jag skulle nog inte få för mig att äta det på grund av kaloriinnehållet... Men åh, jag saknar verkligen riktig mat! Hemlagad mat!



Men skulle det inte kunna vara så att du ändå liiitegran är på rätt väg, när du själv säger att dagarna bara slösas bort? Jag har själv känt mig så fårnvarande (i mat och spyvärlden) att ingenting känns speciellt värt eller viktigt. Samtidigt var det det som fick mig att inse hur sjuk jag är , och att jag inte stod ut. Mår inte alls bra nu heller, men jag har insett att jag måste göra något för såhär kan det inte va.

Kämpa på. Kramar M

2008-08-09 @ 17:21:57
URL: http://marielive.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0