Fika

Idag var sista dagen på jobbet och såklart hade de bullat upp med både drömmar, glass och kanelbullar. Jag förstår inte varför folk ska fika-överdriva hela tiden! Har de verkligen så tråkigt att fikastunderna blir höjdpunkten på dagen, är det en statusgrej att ha så mycket kaffebröd som möjligt eller vad är grejen? För mig är det helt oförståeligt och efter att jag ätit upp min glass (som de köpt speciellt till mig eftersom jag är "glutenintolerant") ursäktade jag mig och gick ut och solade istället.

Jag kommer nog aldrig förstå människor vars liv kretsar kring mat och vad som är de bästa råvarorna eller godaste vinet. Jag tycker det är totalt ointressant och ärligt talat ett slöseri både på tid och pengar. Jag kan ändå inte njuta av mat eller godsaker. Det är synd att det har blivit så, idag åt vi kräftor vilket jag älskar men trots att de är nyttiga kunde jag inte behålla dem, skulden av alldeles för mycket västerbottensost och en full mage med kräftor blev för mycket och jag gick ner på affärn och köpte godis vilket jag åt innan alltsammans kom upp igen.

Jag har för övrigt lärt mig hur mycket vatten jag ska dricka till olika ätbarheter för att få en "lagom fast spya" så att det varken är för blaskigt och kletar överallt på toastolen eller för tjockt så det blir jobbigt att få upp. Det är minsann en egenskap att bifoga på sitt CV!

För att återgå till fika-ämnet, jag oroar mig inför alla fikastunder som komma skall nu de närmsta två veckorna. Jag ska nämligen till släkten som bor ut på landet och där har de nästan inget annat för sig än att fika dagarna i ända. Minst fyra gånger per dag, och då äter de ändå rejäl frukost, lunch middag. Det är så sant som att jag har bulimi. Jag får köra med glutenallergin och sysselsätta mig med annat så ska det nog gå vägen, men det kommer bli tufft att gå ner i vikt när man är hos mormor...

Kommer ha lap'en med mig så uppdateringar blir ni inte utan, bra va! Eller jag kanske är totalt ointressant och patetisk?

Kommentarer
Postat av: Marie

Hej! Intressant blogg, har läst några inlägg och sitter väl i samma sits själv kan man säga. :)

Fika är aldrig roligt, fast på något sätt saknar jag att kunna njuta av en tårtbit, eller riktig mat, som jag inte vet hur länge sedan det var jag åt.

Kram M

2008-08-02 @ 14:13:06
URL: http://marielive.blogg.se/
Postat av: hallon

oh..lite kul de där me fikat. Men jag känner igen mig! Det är en sak om allt står updukat mitt framför en än om man skulle gå i affären o plocka grejor. Fast bullar o kakor står ja lätt emot, värre e de me godis :(



Ska till min mormor i morgon me...de kommer inte gå bra..



Ta hand om dig!



2008-08-03 @ 00:57:20
URL: http://v87.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0