Lömska vågar

Har en hel massa på hjärtat men är mitt uppe i släktfesten med mat och människor så det får bli ett snabbt inlägg. Jag vägde mig just på mormors våg, en sådandär "o-digital" med snurrande mätsticka. Och gissa vad! Trots att jag är fullt påklädd och klämt i mig frukost, lunch och dubbla glasspotioner stannade stickan på 55 kilo - what the fuck liksom?

Det är för bra för att vara sant, alldeles för bra. Så nu är jag i stort behov av en annan oberoende våg som jag kan jämföra med, men här på landet är det ont om sådana så jag får ge mig till tåls. Jag litar inte på någon våg längre, tror att alla visar för lite eftersom jag inte känner av något på kläderna. Jag tycker det är skitjobbigt att inte veta vad jag väger eftersom min dag i mångt och mycket bestäms av siffrorna på morgonvägningen. Fan vad jobbigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0