Kakmonstrets återkomst

Jag sitter här och knapprar på tangentbordet med flottiga och sockriga fingrar. Jag har nämligen haft Sveriges, och kanske även världens största hembakt-hets. Inte mindre än
5 hallon/hjortron grottor
4 mocharutor
3 havreflansskålar fyllda med glass, grädde och hallonsylt
2 skivor rulltårta
1 skiva drömtårta
2 bitar mjuk pepparkaka
1 anisbröd
1 kall och seg våffla med grädde och sylt
1,5 kanelbulle
1 vaniljbulle
och två nävar chips är vad jag precis tryckt i mig och därefter försökt få upp igen. Det blev så stora mängder att jag fick ta det i två omgångar, magen höll på spricka halvvägs igenom men tror ni inte att jag hugger in i det som finns kvar när jag spytt och gjort plats i magen? Jojomensan.

Behöver jag säga att det blev fikarester kvar från gårdagen? De är numera inte lika mycket av den sorten...Hur i helvete ska jag förklara det?! Jag har gått runt här och predikat om att jag inte äter glutenprodukter längre och denna gedigna hetslista är en glutenintollerants självmordsdom. Fuck. Vill bara sjunka genom jorden just nu och aldrig behöva se en till hembakt kaka eller bulle.

Fick totalt hjärnsläpp när jag såg alla burkar med godsaker och när jag har huset för mig själv och vet att de inte är tillbaka förens ett par timmar tog det inte länge innan fingrarna sträckte sig efter den där första bullen. Och när den har åkt ner i magen är dagen förstörd så då kunde jag lika gärna köra på - vilket jag gjorde!

I all stress (för stressad blir jag trots att jag är ensam i huset) glömde jag bort att dricka så det blev en tjock smet där neri magen som var otroligt envis att få upp igen, var väldigt länge sedan jag hetsade sånt här så jag hade glömt bort hur svårt det är att få upp. Alltförmycket blev kvar i magen. Nu har jag lärt mig en läxa som förhoppningsvis inte glöms i första taget. Mår illa vid tanken av hembakt nu. För att inte prata om hur tjock jag är just nu, så rysligt äckligt.

Hur jag ska förklara att halva skafferiet är utplånat måste jag dock försöka klura på nu. Eländiga liv, jag vill ju inte ljuga...

Kommentarer
Postat av: hallon

stackrs dig låter jobbigt dedär. hetsade själv idag. tur att vi inte hade så mkt i skafferiet annars hade de blivit betydligt mer :s



när man väl börjar går det inte o sluta. vet hur svårt det är!

2008-08-04 @ 21:20:58
URL: http://v87.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0