Spy spy spy - usch, blä och fy

Efter att jag spydde upp middagen som bestått av grillat kött med någon sockrig bbq-sås och ugnsrostade rotsaker (och för övrig var mitt tredje "specialbesök" till toaletten idag) bestämde jag mig för att jag misshandlat min kropp nog för idag. Jag behövde varva ner och dessutom kunde jag inte visa mig bland folk helt rödgråten och uppsvälld - så det blev ett varmt bubbelbad för att försöka vända saker åt rätt håll igen.

Åh så skönt det var! Att ligga där i dunklet (dimmern var nerskruvad) och sjunka ner halvägs med huvudet i vattnet så att man knappast hör något var en enorm lättnad. Det var så skönt att guppa omkring i skummet och bara vara. Inga tankar om mat, inga tankar om hösten - bara ljudet av droppande vatten från kranen. 

Vågen visade + 1 kilo imorse så ni kan tänka er hur min dag har varit, därför också så många vändor till toan. Fick en mindre ångestattack när jag såg siffrorna och istället för att gå ut och springa eller på annat sätt lugna ner mig så fann jag tröst i kylskåpet. Som så många andra gånger. Precis som jag ätit upp kommer kusinerna insläntrandes och då finns varken tid eller ro? till att spy. Jag väntade säkert 45 minuter på att kunna smyga iväg och då är det i senaste laget. FAN.

Arg och besviken på mig själv springer jag en runda ute i skogen men kommer tillbaka med samma fetångest. Sen åt jag inget fram till middagsdags förens jag ser att det ligger en påse naturgodis i skafferiet som jag girit rycker åt mig och snart har jag 4 hg nötter i magen. Fan, maten står på bordet om 5 minuter och jag är proppmätt av naturgodis, finns väl inte mkt annat än att vända sig till porslinsguden för hjälp. Kan berätta att jag inte njöt alls av middagen som de hade tillagat så väl eftersom man inte känner vare sig sugen eller särskilt mycket smak när man är "nyspydd". Inget blir rätt idag.

Hungerkänslorna var helt åt skogen så givetvis åt jag för mycket av middagen. Jahapp, det är väl tredje gången gillt men där sätter jag ner foten, min hals hade nog inte klarar så mycket mer. Väldigt skönt med det där badet. Det behövde jag. Jag kanske till om med förtjänade det? Nej föressten. Jag kommer ha gått upp i vikt tills imorn, då förtjänar jag ingenting.

Kommentarer
Postat av: Christine

Jag förstår hur du känner, oh tro jag förstår Precis. Men ärligt talat, känner du dig vacker när du går och spyr så sådär? eller va är målet me viktminskning? Jag är bara 13 (om nån månad 14) år och jag har haft samma problem. Men en hemlighet; man blir lika smal om man äter LITE och NYTTIGT var tredje timman, då funkar förbänningen som bäst och kroppen svullnar bara upp och den ställer in sig på svält. Tror säkert du redan vet allt, men tror ändå du behöver höra dt igen? En till liten hemlighet; Jag växer för fullt just nu och ska gå upp ganska mkt i vikt i takt med dt. Jag har gått ner sju kilo. Snälla du tänk dig för, tänk en extra gång, du är vacker som du är! <3

2008-08-07 @ 00:38:50
URL: http://laavie.blogg.se/
Postat av: m

gillar din blogg. förstår precis hur du känner. stay strong. kramar

2008-08-07 @ 18:16:23
URL: http://raspberrysmile.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0