Släktträff = Ångest

Har nu lämnat mormors hus och befinner mig hos mina matglada kusiner. Genast letade jag upp en våg och även den (fast det var en digital sådan) visade 55 kilo. Känns bra fastän lite osäkert. Gårdagen spenderades i en bil i 12 timmar för att komma hit så det blev ingen motion what so ever. Det enda ovanliga var att jag bastade och badade i älven på kvällskanten, kanske det som vände siffrorna neråt? Jag avskyr när vikten bara ändras sådär utan att man vet varför, särskilt då man har tränat som en tok och ätit lite men fortfarande står och stampar på samma envisa siffror. Nästan lika förbannad, eller förbryllad rättare sagt, blir jag när man går ner i vikt fast man borde gått upp. Jag känner att jag tappar kontrollen, ser ingen logisk förklaring till vad som händer och det gör mig stressad. Jag borde bara tacka och ta emot och inte grubbla så mycket. Jag blir bevisligen inge klokare för det. Men tankarna finns där ändå...

Släktträffen idag var föressten en katastrof. Pajerna undvek jag men när det kom till efterätten tog jag inte en, utan två rediga omgångar med glass, grädde och jordgubbar i en stor skål. VARFÖR! Det värsta är ändå att jag kunde skippat efterrätten totalt eftersom det var så mycket folk där och mamma (som annars brukar hålla lite koll) var fullt upptagen med att prata med gamla kusiner, mostrar, farbröder, bryllingar...you name it. Jag måste skärpa mig, bara äta då folk ser.

Förargad över alla glass som låg i magen gav jag mig ut på cykeln en sväng men hann inte långt innan det började trycka på från all cider jag hällt i mig. Fort av på cykeln och in i skogen var det som gällde och tror ni då inte att jag hittar en kissbuske i världens blåbärsrisfält! Fullt av blåbär så långt ögat kunde nå så där blev jag kvar en stund och kom hem sen med en ganska så lila tunga...Och jag som gett mig av på cykeln för att bränna bort kalorier, inte tvärtom. Typiskt mig.

Blir spänt att se vad vågen visar imorn. Har bergis gått upp, kanske ett helt kilo. Aj aj, blir en hård vecka. För NER ska jag!


Kommentarer
Postat av: m

http://www.medinc.se/ :)

får dom till veckan och hör då av mig om hur jag tycker dom funkar!

2008-08-03 @ 22:29:55
URL: http://iwillbeskinny.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0