Fresh start

Mamma kom hem ikväll, och med det sätter jag punkt för mina hets och spykvällar. Nu ska det banne mig bli ordning på torpet. Jag behöver matrutiner med riktig mat.  Nu när jag vart ensam är en grekisk omelett det bästa jag lagat till. Istället har jag levt på varma koppen, ägg, kaffe och en handfull räkor till frukost och lunch nu i över en vecka. Ensidigt är bara förnamnet, men det har känns säkert och tryggt på något sätt. Middag då? Jo det är där det allt som oftast spårar ur och jag slutar i en hopplös hög över toalettstolen.

Jag jobbar nämligen hela dagarna nu och kommer hem vid sex-tiden mer eller mindre utsvulten. Ett ägg till frukost och varma koppen till lunch + kaffe räcker tyvärr inte särskilt långt för mig...När jag kommer hem möts jag av ekot i kylen och är det första jag då gör är att cykla ner till affären och köpa på mig hetsmat, för någon riktigt mat har jag varken lust eller ork till att laga. Smågodiset äter jag vanligvis upp redan under cykelfärden hem (har blivit duktig på att cykla utan händerna på styret!) eftersom blodsockret är i botten och jag har kommit in i den där stressen som kommer när man hetsar - efter fjärde, femte godisen känner jag knappt längre någon smak och "hinner" inte heller tugga ordentligt, jag blir till ett monster som maniskt pumpar käften full med godsaker utan vare sig tanke på hur det smakar eller hur galen jag måste se ut med munnen full av godis och benen som frenetiskt trampar runt pedalerna som om det inte fanns någon morgondag (eller fenomenet träningsvärk) - allt jag vill just då är bara att komma hem, bre ut mig på soffan och äta ifred.
Efter regn kommer solsken och efter hets kommer spya - så med ångesten bultandes masar jag mig och min skengravida mage till toaletten för att försöka göra bot för mina synder. Jag hatar mig själv i dessa stunder.

Så har mina kvällar sett ut i snart två veckor med undantag för när pojken min vart här (då jag noga innan städat undan alla bevis för hets och istället gått och lagt mig med kurrande mage). Idag hade jag en "vanlig" kvällshets - men  jag har bestämt mig för att det var den sista - åtminstånde för en lång tid framåt. Jag orkar inte leva på det destruktiva sättet längre och jag hoppas att Mammas närvaro ska få mig att ta mig i kragen och visa att jag faktiskt kan äta normaltare.

Så ser det ut nu, imogon ska jag ha matlåda bestående av lax och squash, ingen mer jävla varma koppen, är så sjukt less på dem just nu! Nu stryker jag det tråkiga som hänt och börjar på ett nytt blad - för tusende gången eller nått. Suck.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0