Tar mig i kragen

Nu har jag stått och stampat på samma vikt (går ner ett kilo för att sedan gå upp det igen) i över en månad. Jag är grymt less på att aldrig komma någonvart så nu tänker jag börja precis idag, mitt i veckan, med att på allvar gå ner i vikt. Jag ska faktiskt till Turiket i en vecka och den vistelsen lär ju bli väldigt lättklädd...huvaligen.

Provade bikinis idag och jag skämdes ihjäl för hur min kropp ser ut! Här har jag gått och trott att jag sett helt ok ut men jag är ju för i helvete fläskigare än någonsin, så äckligt! Magen är som vanligt värst. Den dallrar, hänger och flödar över bikinikanten för att inte tala om hur det ser ut när jag viker mig dubbel,den är ju som värsta puckelpisten! Inte konstigt att jag ser så fläskig ut, började veckan med att ligga på äckliga 57.2 kilo. Till på söndag vill och ska jag fanimig ligga på 55 kg, har jagat den siffran länge nu!

Har egentligen inget uttänkt mat- och motionsschema men jag kör på lite kolhydrater och mycket vardagsmotion - det kommer man ganska långt på. Får se på söndag hur det har gått och om det blir några tillägg/ändringar.

Söndag:
v.30 ~ 55 kg Övrigt Jobbar 9 h/dag så träningen blir lidande...Ska försöka simma och promenera så mycket jag hinner och orkar.

v.31 ~ 54 kg Övrigt Åker till Norrland i två vecker och där ska det hårdtränas, hoppas att min "glutenintrolerans" håller mig undan från det hembakta fikabrödet...

v.32 ~ 53 kg Övrigt Blir en hel del festande denna vecka, får verkligen se till att ta det lungt med spriten...

v.33 ~ 52 kg Övrigt Åker till Turkiet i slutet av veckan och då måste dallret ha minskat, helst helt borta!

Vägning varje söndagmorgon och vikten som visas då bestämmer och jag lyckats eller misslyckats med veckans mål, alltså om jag är en bra människa som är lycklig eller en dålig person som inte förtjänar något i livet. Så känns det ju.

Jag skulle vilja snitta ungefär 1.5 kilo i veckan, men av erfarenhet vet jag att jag tar mig vatten över huvudet om jag försöker gå ner för mycket för snabbt. Det brukar hålla i någon dag tills jag faller för trycket och hetsar likt en björn inför vinteridet. Då detta händer känner jag mig som det mest misslyckade människa på denna jord och viktnedgången brukar stanna av, jag tappar motivationen totalt. Så denna gång tänkte jag vara lite snällare mot mog själv och bara gå ner 1-1,5 per vecka. Men om jag inte klarar det så är jag verkligen världens mest misslyckade människa, finns inga ursäkter.

Tänker inte lova någon spyfri framtid, det verkar skita sig varje gång jag lovar saker och därför lägger jag bulimifri-löftet på hyllan ett tag. Det känns viktigare att gå ner just nu än att försöka hålla fingrarna ur halsen, när jag väl är nöjd med vikten kan jag ta tag i spyeriet. Men såklart ska jag försöka undvika hets/spyor. Stay Strong.


Wish me luck och ge gärna tips och pepp - nu fan ska ta i med hårdhandskarna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0