The botten is nådd

Jag har många gånger skrivit ett inlägg om hur saker är just nu men sedan när jag läst igenom det blivit skrämd av mina egna ord och raderat allt. Läget är inte det bästa just nu. Det kanske säger en hel del när jag berättar om att jag t.ex. hellre spenderar fredagskvällen med att baka scones som jag dränker i smör, ost och sylt och trycker ner i min sorliga kropp istället för bli bjuden på bio med min pojkvän som jag varit ifrån de närmaste nio månaderna.

Vilken normal människa somhelst skulle gått på bio med den person hon faktiskt älskar. Det är bara en sjuk människa som stannar hemma och bakar scones, jag har börjat förstå det nu. Sakta sänker sig insikten som en äcklig hinna över mitt medvetande om att jag är sjuk. Detta är ett sjukt beteende. Det är inte normalt att äta popcorn som jag doppar i bea-sås till middag för att sedan spy upp skiten och bli hungrig på nytt. Jag är uppe i 4-5 hets/spy omgångar per dag nu, det är mer än någonsin. Sjukt. Det är heller inte normalt att få enorm ångest av att äta en Toscabulle och i ren och skär panik gå in på personaltoaletten och spy i handfatet. Det är sjukt. Jag är sjuk. Det har gått för långt.

Vad gör jag nu?
 

Kommentarer
Postat av: Jessica - PCT

Jag känner igen mig i mycket vad du skriver. Klart man tackar nej till bio. Där finns det ju popcorn! Men att man sedan skulle baka skit och äta bra mycket mer än man skulle satt i sig popcorn under filmen, det tänker man inte på...



Jag önskar att jag kunde skriva om sån't här i min blogg också, men alltför mycket folk som jag känner läser, och av dem är det bara en som känner till mina besvär

2008-07-15 @ 11:32:27
URL: http://piercadeconversetjejen.blogg.se/
Postat av: Mika

Tack så mycket =)



Ta det lugnt, du måste förstå att det är en sjukdom som att till exempel vara förkyld. Man går runt och snyter sig, och täpp i näsan och kanske har ont i halsen. Det är ju heller inte normalt att gå runt och vara förkyld? Nej för det är en sjukdom, som man kan bli friskt av! Jag vet, lättare sagt än gjort men det kommer gå bra, jag vet det och jag VET hur det känns när andra skirver som jag skriver att det kommer gå bra. Vill du inte söka hjälp? Åtminstone någonting, det kan verkligen hjälpa, du kanske måste få det bekräftad fårn ngn professionell för då kanske du förstår att du inte kan hålla på så! Jag önsakr du all lycka och ta det lugnt och tänk å dig själv, för du är viktigast, du måste må bra, du förtjänar inte ett sånt här liv. Massa kramar! =)

2008-07-15 @ 11:36:39
URL: http://bulimika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0