Shit happens

Jag har tänkt en stund nu över mitt snesteg och har bestämt mig att jag säger som Björn Rosenström "En gång är ingen gång, två är lika med noll." Det är "bara" att ta nya tag och kanske t.o.m lyssna till Tant Malins kloka råd. Fast det tar emot. Jag hade väl inte trott att jag skulle vara spyfri för alltid, men jag tror absolut att jag är påväg mot något bättre, en vardag utan lika mycket grubbel på mat och motion, mindre skuld och hest/spy- episoder. Lite mer normalt helt enkelt.
Jag hatar ordet normal.

Hade för övrigt totalt glömt bort att några vänner kommer inflygandes från Frankrike idag och dessa ska underhållas hela helgen. Utgång ikväll står närmast i tiden. Jag har inte kännt på Stockholms nattliv på över sex månader, får se hur väl det mäter sig med London...Usch det lockar inte alls att dra på sig en klänning och mejka mig, känner mig uppsvälld, ful och äcklig. Men jag ska ta mig i kragen, blir inte bättre av att sitta här och tycka synd om mig själv.

Au revoir!

Kommentarer
Postat av: Tant Malin

Hoppas du får det kul ute - men inte kan det väl mäta sig med London?! ;-)

Ett litet tips att tänka på är att vi med äs så gärna vill se allt i svart eller vitt. Antingen är vi helt perfekta eller så är vi totalt misslyckade. Svart eller vitt, allt eller inget.



Men för att bli frisk måste man se sig själv på ett litet annat sätt - lite lagom halvperfekta. Två steg fram, ett tillbaks. Man blir inte frisk på en vecka, och man blir inte sjuk på ett enda snedsteg heller. Det tar tid att bli frisk, men du läser väl i Rebeccas blogg om hur mycket bättre man faktiskt kan må?



Kramis

2008-07-06 @ 00:18:32
URL: http://tretusenggr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0