Snacka om att snubbla på mållinjen

Uppsvällt ansikte - check!
Ömmande hals - check!
Misslyckad - check!

Det blev inga fyra veckor, inte den här gången i alla fall. En dag för lite. Tanken på rabarberpajen med all dess socker och kolhydrater som vred runt i magen blev till slut för mycket och efter att mamma gått hemmifrån (som gjort för en hets!) så proppade jag mig full med glass, mandelmassa(!), jordgubbar och grädde innan de fick hamna i rödaktig gröt mot toalettporslinet. FAN att jag misslyckades! Jag kan inte fatta att jag spydde, helvetes jävla skit! Men känslan efteråt, att vara tom i magen och trött, ett slags lugn, var ganska skön.

Nu grubblar jag dessvärre för fullt. Var det här en engångsgrej eller är jag fast med Mia igen?
Vad ska jag säga till Mamma när jag ena stunden predikar om hälsa och äter portioner för en fem-åring för att sedan sluka en hel rabarberpaj? USCH, allt var ju så bra...fan att jag ska förstöra allt. Jag känner mig så totalt misslyckad nu.

Kommentarer
Postat av: Tant Malin

Håhåjaja, det är som att läsa min egen dagbok från förr..... Ångesten och skulden, känslan av att vara misslyckad, grubblandet över vad folk egentligen ska tro när man ena dagen äter ett äpple och andra dagen slukar allt man kommer över.....



Men en gång är ingen gång, nu kan du ta nya tag och välja att inte spy. Du vet väl att (tjat tjat!) bästa sättet att undvika hets är att ÄTA. Regelbundet, nyttigt, lagom. Inte för litet, för då kommer hetsen som ett brev på posten (sorry, jag vet att jag tjatar men jag kan inte låta bli!!!).



Kram!

2008-07-04 @ 19:49:07
URL: http://tretusenggr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0