Is this for real?

Det blev ändringar på jobbet så gissa vem som har slitit HELA helgen. Jag är fullständigt slut i kroppen, i huvudet för den delen med. Men jag har inte jobbat så mycket att jag inte hittat tid för att äta, det ska mycket till. Jag vet att det inte spelar lika stor roll hur många kalorier man stoppar i sig när man kör en Low-carb diet men jag har ändå sjukt dåligt samvete över allt jag stoppar i mig. ENORMA MÄNGDER. Igår lördags åt/drack jag t.ex. följande:

8 salami skivor
2 skinkbitar
5 ost skivor
1 falukorsskiva
2 ägg,
ca 50 g räkor, 
ca 150 g paprika, sockerärtor, gurka och morötter
1 tesked majonäs
några stänk citronjuice
2 kaffe med mjölk 
1 burk sprite zero
1 burk cola light

Summa sumarum ~14 kolhydrater och ca hundra miljoner kalorier.

Jag känner mig som ett stort äckligt fläskberg med tanke på allt fett jag stoppar i mig. USCH. Jag blir halvparanoid och går och tittar lite nu och då i spegeln att revbenen fortfarande syns för jag kan fortfarande inte riktigt lita på att detta funkar. Det känns så fel att äta såhär när jag har som mål att gå ner i vikt, det känns för enkelt. För enkelt är precis vad det är. Inga hungerskänslor, energi i massor och vågen pekar ner nu för tredje dagen i rad. På papperet är det här den perfekta dieten. Men skulden och skammen blir jag inte av med.

För första gången på hur länge som helst hade jag ätit upp all min mat i kylskåpet. Jag fick kasta en tom kartong i soptunnan istället för att kasta en halvfull där datumet gått ut. När jag upptäckte att det var slut på low-carb mat fick jag världens ångest. Hade jag ätit upp all mat som egentligen skulle räcka till mitten på nästa vecka, hur girig får man bli! "Nu blir det svält så du lär dig att inte äta som en gris" tänkte jag först. Men till min lycka hittade jag ett par ägg och de + kaffe blev min söndagsmat.

I och med att jag inte går och är hungrig så har jag inte kännt något större behov att hesta. Om man nu inte kallar stoppa munnen full med ost och korv hetsa...Men det är en annan sinnesstämning. Jag får äta den här korven intalar jag mig själv. Det är okej, jag får, det är tillåtet. Visst har jag sneglat på chipspåsarna och kakburken men jag har tagit mitt föruft till fånga - varje gång.

Det betyder alltså att jag är inne på min NIONDE "friska" dag. Inga hetsningar, inga spyor. Tro't eller ej.

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Så det fungerar? Låter som något man borde prova :)

2008-06-16 @ 15:35:25
URL: http://ravissant.blogg.se/
Postat av: Jessica - PCT

Fy fan vad bra du är!

Hade det inte varit för glassen (elelr snarare chokladen) jag åt idag så hade jag varit duktig. Men jag har gått ner ett och ett halvt kilo på fem dagar nu, så jag känner att det var okej at jag åt den. Hoppas bara att vågen är snäll imrogon bitti också...

2008-06-16 @ 20:41:33
URL: http://piercadeconversetjejen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0