Imorgon är en annan dag

Fy farao vilken dålig dag. Inte vädermässigt sätt, solen tittade faktiskt fram några gånger under dagen. Men matmässigt sätt har den varit riktigt usel. Har lugnt passerat över 1000 kcal idag, och det var länge sedan jag åt så mycket och inte spydde upp det efteråt. Vilken hemsk känsla det är att gå runt med mycket mat i magen och verkligen se hur uppsvälld och tjock den är. Huvaligen.

Efter min portion havregrynsgröt(!) som jag dränkte i hallon, kanel och hjortronsylt satte jag ner foten och bestämde att nu får det var nog. Jag vill inte sjunka lägre än jag redan gjort så jag tog på mig min farfarsskor och gick ut på en nästan 2 timmar lång promenad i Hyde Park. Var tvungen att komm ut ur huset = bort från maten, dessutom hinner man tänka på en hel del när man går och strosar där bland svanar och pilträd.

Jag reflekterade bland annat på vad det var som gjorde detta till en dålig dag. Var det för att vågen stod på + 3 hg imorse? Var det för att jag blev stressad på stan och inte han med min tänkta motion? Var det för att jag hade lite att göra på jobbet = kunde gå och småäta hela dagen? Jag vet inte, och bestämde mig att inte fundera mer på det.
Gjort är gjort och jag får stå mitt kast.

När jag kom hem från kvällspromenaden gömde jag mina flingor, de står framme och jag har gått och stoppat näven i paketet hela dagen. Out of sight, out of mind hoppas jag. Dessutom slängde jag lite mat som jag inte tänker äta eller har blivit gammal, ska ändå mathandla imorgon. Har skrivit upp en strikt lista på vad som ska inhandlas, och sen är det vad som ska hamna i min mun. Ska inte falla för de andras godsaker som de mer än gärna bjuder på (delar kyl och frys med de jag bor med) utan jag ska sitta där med mina sockerärtor och vara nöjd med mig själv. Så, nu är det bestämt.

Står dock lite i valet och kvalet om jag ska köpa kalkonskivor eller räkor... vad är bäst tror ni? 

Tack för alla fina kommentarer, ni är verkligen underbara. Hoppas det går bra för alla imorn, det ska det för mig iaf!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0