Ge mig styrkan...

Imorgon är det stor farvälfest här i trädgården. Idag har vi både köpt mat och bakat fikabröd/kakor inför morgondagen. Jag har en STOR klump i magen, och då menar jag inte av allt jag har ätit idag. Jag vill inte, jag vill sjunka genom jorden och aldrig se eller behöva tänka på mat igen. Jag blir galen av allt detta. Det har gått så långt att jag blir illamående/äcklad av andra som stoppar i sig chips/bakelser/godis osv. Ena sekunden ser jag med avsky i blicken på deras proppfyllda munnar för att i andra sekunden göra precis likadant. Så motsägelsefullt, jag vet inte varför jag gör det.

Jag är så trött på det här, att inte kunna lita på mig själv. Att inte ha styrkan att säga "Nej tack" fast jag mer än gärna vill ha en bit Citronpaj. Att inte gå i kylen hela tiden och varje gång lova att det är den sista biten för idag. Att sluta i tid. Att vara nöjd. Jag blir aldrig nöjd, varken med vikten eller matintaget. Aldrig nöjd. Just ikväll är jag jävligt less på mig själv.

Kommentarer
Postat av: Jessica - PCT

Jag vet vad du snackar om, men du verkar ialalafll ha långt bättre självdisciplin än jag har

2008-06-19 @ 22:27:47
URL: http://piercadeconversetjejen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0