Segerrecept?

Idag orkade jag mig ur mitt säng-fängelse och ställde mig, alltid med skräckförväntelse, på vågen. Den blinkar till och stannar på 57.0 blankt. What? Väger mig igen. Den står och velar mellan 56.9 och 57.0 men stannar sen på sitnämda igen. Och igen. Hur är det möjligt? Spelar min våg/kropp mig ett spratt?

Det kanske bör sägas att så sent som i måndags vägde jag över 59 kilo. De senaste dagarna har jag inte gjort mycket annat än att lega i sängen och tyckt synd om mig själv. Förbannat mig själv över att jag bränt sönder kroppen så att jag inte ens orkar ut på en liten fjuttig promenad. Jag har inte andats in frisk luft sen i söndagskväll.

Ätit har jag också gjort. Igårkväll gick det ner ett halft paket Ben & Jerrys medans jag tittade på Sommartorpet. Jag har också de senaste dagarna tryckt i mig bl.a. gurka, kaffe, fetaost, räkor och majonäs! Hur kan jag då ha gått ner 2 kilo på fyra dagar, kan någon förklara det för mig?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0