Strosandes på Portobello Market

Har ledigt nu några timmar innan kvällens jobb och då passa jag på att åka till Portobello Market eftersom det är helt kaotiskt att gå där en lördag. Turister. Överallt. Så jag brukar åka dit på fredagar istället, gå och strosa lite bland alla små stånd och andas in doften från blommorna som säljs på gatan av den skojfriska indiern. Han skämtar alltid med mig. Då jag hetsade som mest brukade jag äver köpa färska bakverk därifrån marknaden (bland de godaste som finns) och skynda hem för att proppa i mig dem. Synd bara att jag efter den tredje eller fjärde inte längre kände någon smak...varför blir det så?

Men de är över nu. Jag har istället fått ögonen på en jättefin axelväska och jag hoppas att min sista välförtjänta slantar räcker till den. Den är lite dyrare, ungefär 500 i svenska kronor men den är SÅ fin och jag uppskattar att äga något som ingen annan har. Då när jag går hemma med den och folk frågar vart jag köpt den så kan jag nöjt säga att den är från London, närmare bestämt en av de affärer som man ser i filmen Notting Hill, coolt va haha! Inte från Gina Tricot, som jag erkänner har fina saker, men hur kul är det att gå omkring och se ut som hälften av alla andra unga tjejer i Sverige? Bara vad jag tycker i alla fall....Nog om det nu, vi får se hur min ekonomi ser ut efter helgen, väsk-köp eller inte. 

Kommentarer
Postat av: anonym

2008-06-15 @ 09:06:44
URL: http://detfinnsbarajag.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0