Things are finally going my way

Gissa vad som nyss hände? Telefonen surra till och jag läser ett SMS om att de har haft lönerevision på mitt sommarjobb och att jag nu kommer få 90kr/h. Förra året hade jag 78kr/h. Ni på ICA kanske tjänar mer, men för att gå och slashasa på ett lager med massa sköna rockers tycker jag det är bra betalt. Jag tackar och tar emot dessa nyheter med ett fett jävla smile och en plånbok på vid gavel. Rumsrenovering here I come.

Och vet ni vad jag ska göra nu? Jag ska ner till dammen och mata fåglarna med den orörda baguetten som äntligen blivit för hård att (hets)äta. Jag har spanat på den under hela helgen och velat värma den, bre ett 2 cm lager tjockt smör på och sluka den för mig själv. Men jag har stått emot. För varje dag som gått har jag kunnat slita ögonen från den lite mer och inte försökt att inte tänka fula hets-tankar. Så nu som ett segerbevis ska jag mata fåglarna med vad som för några veckor hade varit en hets-baguette. Nu är det bara en torr brödbit som snart ska bli fågelmat. YES. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0