Happy days

Kom just hem från Midsommarfirandet. Jag kände mig allt lite skamsen när jag försökte slinka in genom porten omärkt, inte var dag som jag spenderar natten på annat håll. Givetvis står det folk i hallen och småler när de frågar vad jag har varit - inga kommentarer, jag har ju pojkvän för guds skull!

I alla fall så var gårdagens Midsommarfirande i Hyde Park något av det roligaste jag varit med om. FULLT med FULLA svenskar, och en hel del britter också. Vi söp med tillhörande snappsvisor,  åt jordgubbar med grädde, spelade brännboll, hoppa säck och dansa runt midsommarstången. Det bästa var nog att alla var så trevliga och lättsamma. Jag kände inte många där, men alla var så öppna och glada så jag kände som om människorna där var ens bästa kompisar. Det blir kanske så när svenskar träffas utomlands och firar en svensk högtid. Nubbarna hjälpte säkert till också haha. Men fy fan vad kul jag hade! Åh, den bästa Midsommaren någonsin! Funderar på att göra det till min egen tradition att åka ner till London varje Midsommar. Säkert 500 svenskar var på plats, likaså kubbspel och en cd-spelare som växlade låtar mellan Abba, Gyllene Tider och Thomas Ledin. Fucking Brilliant.

Blev en hel del dricka igår. Kalorier. Förutom jordgubbarna åt jag även kycklingvingar med ostdipp så jag var bra orolig för vad Herr Våg skulle säga. Så fick jag syn på en våg hos X imorse och jag bestämde mig för att se om den visar samma som den vi har här. Jag har trots allt bara vägt mig på en och samma våg under hela viktminskningsperioden, tänk om den är fel! Vågen hos X visade mindre än den här hemma. Kan inte stämma, inte som jag har ätit de senaste dagarna. Så jag vägde mig när jag kom hem också, även fast jag hunnit få i mig korv, mjölk, vatten och en caramelfrappe. Kors i taket! Jag har gått ner OCH ätit/druckit som en gris + haft en sjuhelvetes rolig midsommar.
Jag är glad idag =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0