Aldrig ner i avgrunden igen

Helgen har varit både bra och dålig. Bra på det sätt att jag fått umgås och bli känslomässigt stärkt av någon jag saknat väldigt mycket, dålig på matfronten - såklart.

Fredag
            Frukost: En skål med youghurt, liten skinkbit + apelsinjuice och svart kaffe
            Lunch: Thailändsk kycklinggryta med grönsaker och sötsur sås (åt inte riset)
            "Middag": Jordgubbsmousse + svart kaffe

Övrigt: En halv påse Ahlgrens bilar, 300g Haribo persikor

Sa att jag var alltför mätt efter den stora lunchen för att orka någon middag men svag som jag är lockades jag till att ta en fika på ett utecafé istället! Sen när vi kom hem igen hade mitt blodsocker sjunkit efter sockerbomben och jag kastar mig över det svenska godiset hon hade tagit med sig, kan någon ge mig en bitchslap!



Lördag
            Frukost:
Ett glas mjölk, ett glas apelsinjuice + kaffe med mjölk.
            Lunch: Två koppar grönt te, fyra små smörgåsar med diverse röror och pålägg, 2 scones nedkletade med smör och sylt och två små bakelser (citron och hallon).
            Middag: Italiensk biff med champinjoner och vinsås + två kulor jordgubbsglass.

Övrigt 
Dagen startade bra eftersom hotellet inte hade någon youghurt denna morgon och jag kan inte äta flingor, bröd och dylikt eftersom jag blivit "glutenöverkänslig" så jag satt där med min flytande frukost och ett flin i fejan. Men mina glada miner suddades snabbt ut. Vi hade bokat bord på en mycket fint ställe som serverade engelskt "Afternoon Tea". Tro då inte att man bara sitter där och smuttar på en kopp te, nej här pratar vi matmängder i klass med hetsätning. In på det finaste porslin dukar de upp små gulliga smörgåsar, nybakade scones, hemmagjord sylt och dessutom ett stort urval av kakor och bakelser.

Min "glutenöverkänslighet" åkte ut genom fönstret och jag satt där i min 1700-tals inspirerade fåtölj och åt och pratade tills det bara återstod smulor och te-slurken i botten av kannan hade kallnat. Inte nog med att jag skämdes över allt som låg och jäste i magen, jag sjönk ännu längre ner på själv-värdighetsskalan när jag fick gå och fejka magkramper eftersom jag egentligen inte "tål" så stora mängder gluten. Jag fick hennes medlidande och hon ville t.o.m att vi skulle åka tillbaka till hotellet så att jag kunde vila (vilket jag absolut inte gick med på!!). Usch vilken hemsk hemsk människa jag är....



Söndag
           Frukost: -
           Lunch: 
Bulgursallad med tomat och oliver, 3 skivor parmaskinka, 1 melonskiva, mozzarella, en liten marängbotten, två skopor glass, ca 200 gram hallon, jordgubbar och blåbär + kaffe med mjölk
           Middag: -

Jag "försov" mig på morgonen så att jag missade frukosten =) Men tog sen igen det till lunch. Varför kan jag inte säga nej?! Blev hennes vistelse här verkligen bättre för att vi proppade i oss den ena onyttigheten efter den andra? Min blev då inte det, även om vi hade en väldigt lyckad helg om man bortser från maten. Vilken pärs, jag var så glad att den var över att jag drog ut med några vänner och festade hela söndagskvällen. 

Tre cider var allt jag behövde för att falla in i gamla äckliga mönster igen. När jag var påväg hem efter festligheterna kände jag mig så tom. Tom för att jag inte kan lita på mig själv när det verkligen gäller och tom för att min goda vän var hemma i Sverige igen....och jag var ensam kvar. Så jag tröstade mig själv med följande:

Stor pommes dränkt i majonäs och ketchup, glass i bägare med toffeesås, 8 vaniljkakor, 3 små marängbottnar, halvt rör pringles chips, halft paket vaniljglass.

Sedan för en kort stund tog jag tillbaka min före detta vän Herr Toalett och jag fick åter höra det vedervärdiga ljudet av hulkningar och snyftningar som blandas med vattenkranens höga brus. Fy fan.



Idag är det en ny vecka - och en ny start. Jag drar ett streck över det dåliga som hände i helgen, det är bortsuddat nu. Glömt och begravet, jag har förträngt det för all framtid.
Nya tag, nya jävla tag! Och denna gång ska jag för fan inte tappa greppet, aldrig ramla ner i avgrunden igen!

Kommentarer
Postat av: Nikki

Helt okej ;)

2008-05-13 @ 10:27:11
URL: http://bonies.blogg.se
Postat av: Bella

gumman lilla, låter som en fruktansvärd helg :( hoppas du mår bättre nu å att du inte faller tillbaka, vilket jag VET att du inte gör för du är STARK och kämpar på så bra! stay strong

2008-05-13 @ 11:01:11
URL: http://waragainstmyself.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0