Dagens


Frukost -

Lunch
En näve hallon med mjölk och waaay too much All Bran.

Middag Cola Light, 8 gurkskivor, 2 broccolibitar, 5 cocktailtomater, 2 saltgurkor, 3 skinkbitar, några klunkar apelsinjuice och 2 chilis, en brödstump, några hallon med mjölk och All Bran + 3 vaniljkakor.

Nej, det var inte meningen att middagen skulle bli såhär, jag riktigt äcklas när jag skriver upp allt jag stoppat i mig. Efter att jag ätit chilisarna (plural för chili?) så gjorde det så jävla ont i munnen att jag åt bröd! (som jag hört ska lindra) men det blev inte mycket bättre, så jag tog till med frusna hallon, kall mjölk och totalt onödiga flingor på det.

Efter vaniljkakorna hade åkt ner kände jag att det bara skulle gå utför och gick därför en snabbis på toa. Fick upp långt ifrån allt, det var mer för att lindra ångesten och påminna mig själv om att de hatade toalettbesöken är vad som  står på tavlan efter att jag misskött mig med maten. Som ett litet straff alltså, eller i alla fall att avskräcka mig från att göra det igen. Brukar dock inte hålla särskilt länge...

Motion 2 timmars promenad i regnet, så jävla deprimerande...

Kommentarer
Postat av: Jessica - PCT

Både gurka och broccoli förbrukar mer energi än de tillför. Elelr broccoli är gränsfall men ändå. Det kanske lättar samvetet litegranna?

2008-05-27 @ 08:50:25
URL: http://piercadeconversetjejen.blogg.se/
Postat av: Jessica - PCT

Jag köpte en abtronic för nåt år sedan, ich i den finns med en såkallad "accelerated weight loss plan" i vilken detta påstås.

Jag citerar:

"De BÄSTA grönsakerna du kan äta är de gröna grönsakerna: ät hur mycket du vill av dem (inom rimliga gränser såklart) och kom ihåg att inte fördärva för dig själv genom att tillsätta oljiga dressingar" (Jag tycker att det är tokgott att bara salta sin sallad) Vidare står:

"Det finns faktiskt grönsaker som kräver mer energi vid matsmältningen än vad de sedan tillför kroppen. Att smälta mat överhuvudtaget förbrukar energi från kroppen. När väl maten är smält avger den sin energi i form av kalorier, vilka varken är förbrända elelr lagrade, i form av fett. Ibland är antalaet kalorier färre i maten än vad som krävs för att tugga och smälta den." (Aha tänker jag, tugga länge, tills det bara är puré så har man förbrukat lite energi också)

"Till exempel, selleri och gurka kan vara ett viktminskande förslag i sig - utan att ens ha motionerat! Intressant eller hur?"



Grönsaker som förbrukar mer energi än de tillför (G=gränsfall)



Alfalfagroddar

Betor

Broccoli (G)

Kål

Blomkål (G)

Selleri

Mangold, Swiss

Gräslök

Gurka

Äggplanta (G)

Endiver

vitlök

Sallad

Svamp

Paprika (G)

Rädisor

Alger (alla sorter)

Spenat

Tomater (G)

Rovor vattenkastanj

Vattenkrasse.





Hoppas detta är dig till nytta - men du bör nog inte äta ENBART detta nu :)

2008-05-27 @ 09:19:29
URL: http://piercadeconversetjejen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0