För de med Norrländskt blod...

...eller ni som inte är frusna av er kommer här ett "hett" tips. Jag brukar ibland tappa upp ett iskallt bad och ligga i det en stund när jag är för trött eller av andra orsaker inte går ut och motionerar. Har hört att det ska bränna en massa kcal bara genom att hålla kroppens egen tempratur - alltså ligger man där och bränner fett utan att göra någonting. Det gillar jag.

Man måste dock vara försiktig.
När man börjar få prickar i synfältet och fingrar och läppar blir blåaktiga är det hög tid att gå upp. Jag brukar ligga en sådär 10 minuter och det är mer än nog. Innan badet rekomenderar jag en kall dusch så att kroppen vänjer sig en aning, sen är det mycket bättre att ligga i badet medans vattnet fylls på istället för att gå ner i det kalla vattnet. Kroppen får en chock då och det blir mycket svårare att ligga kvar. Det är ett råd från någon som badat isvak - 2 gånger. Efteråt är det viktigt att ta en varm dusch/bad för att värma upp sig igen, det behövs! Själv tycker jag om känslan som kommer efteråt, jag känner mig lugn och uppfriskad men det kanske inte gäller alla...

Vet inte hur många kcal det bränns, har hört olika men kan tänka mig att det är en del. Någon som vet mer exakt?

Välkommna alla nya läsare! Ge gärna mer tips på mat/träning - det uppskattas må ni tro.

Kommentarer
Postat av: ihavegoals

Hej jag håller på att läsa din blogg från början till start. Hit har jag kommit nu, haha.

2008-06-23 @ 13:16:12
URL: http://ihavegoals.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0