Handlingslista

Ska gå och veckohandla idag och jag har alltid lika svårt att få saker i korgen som jag känner mig nöjd med. Antingen är det för mycker kcal i det, för dyrt eller så tycker jag inte om det. Har ändå några favoriter som alltid köps.

Jordgubbar - För att det är så otroligt gott, nu har säsongens gubbar börjat dyka upp också. Dessutom innehåller det ca 35 kcal per 100 gram så det kan man gott unna sig.

Hallon -
Ruskigt gott det också, innehåller mycket vitaminer och viktiga näringsämnen. Omkring 28 kcal per 100 gram.

Cola light -
Bra när sötsuget kickar igång. Kalorisnålt och så "mättar" det bra.

Misosoppa -
När man måste äta "riktig mat" är det perfekt, väldigt näringsrikt och kalorisnålt.

Citroner -
C-vitamin är bra för hyn, så slipper man se glåmig ut. Syran krymper magsäcken så börja gärna dagen med hett vatten med en citronhalva i - då håller man sig "mätt" länge

Saltgurka -
Jag tycker det är gott att knapra på men om man äter för många kan man få magkramper, det vet jag! Innehåller ca 20 kcal per 100 gram.

Rädisor - Också gott att knapra på, jag gillar den lite peppriga smaken. En rädisa innehåller ca 1,5 kalori så de äter jag med gott samvete.

Ägg - Bra proteinkälla, går att variera med alltifrån kokt, stekt, pocherat - you name it! Min favorit är att göra omeletter. Ca 100 kcal per ägg. En idé kan vara att köpa vaktelägg vilka är mycket mindre än vanliga ägg, de innehåller ca 22 kcal per ägg och på så vis minskar man portionen.

Frysta grönsaker - Perfekt att ha i omeletten! (tina dock upp innan de åker ner i pannan) Den mix jag köper (brocoli, morötter,blomkål och gröna ärtor) innehåller ca 25 kcal per 100 g.

Det blev en hel del i alla fall. Har ni några fler tips på bra mat så skriv dem för guds skull! Tillsammans ska vi lyckas, Stay strong!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0