"Jag har blivit glutenöverkänslig"

Det dröjde inte länge förens mina gamla vanor kickade igång igårkväll. Jag försökte verkligen lägga band på mig, men när hon drog fram en påse ahlgrens bilar, den nya sur-sockrade versionen!, så brast det. Svensk godis som jag ännu inte prövat! Jag slukade hela påsen och dess över 350 kcal på en kvart. Fy fan var min tunga var öm efter det...Och mitt samvete ska vi inte tala om.

Middagen då? Jo, tror ni inte att det var en FIX meny, alltså kunde man inte välja själv...Det blev getost(!) på toast och salladsbädd till förrätt och fisk och potatismos med rattatouille till varmrätt. Jag rörde dock inte brödet och knappt mosen och förklarade att jag blivit gluten känslig på senare dar. VIlket hon slukade lika lätt som creme brulen hon beställde till efterrätt. Själv tog jag svart kaffe, någon motta får det faktiskt vara.

Imorse åt jag frukost också, hotellfrukost! Blev en STOR skål youghurt och en skinkbit med apelsinjuice och kaffe. Här kunde jag använda "gluten överkänslig" bortförklaringen igen för att komma undan brödet, gifflarna och flingorna. Alltid nått.

Försöker uppdatera så mycket jag kan men det är inte så lätt när vi är på språng hela dagarna och att vårt rum är lika stort som en klädgarderob. Jag ska göra mitt yttersta i alla fall, snälla peppa mig för att komma igenom den här helgen! Just nu ser det inte särskilt ljust ut....

Kommentarer
Postat av: Bella

kämpaaaa!!!! du kan! ha en superbra helg tjejen, PUSS

2008-05-09 @ 12:50:38
URL: http://waragainstmyself.blogg.se
Postat av: Anonym

Det är helt okej att du länkat min blogg! =)

2008-05-10 @ 16:17:15
URL: http://gettingthinner.blogg.se
Postat av: Bella

såklart vi har en bra anledning, tänker ju inte bada i vassen i sommar! right bruden ?;) min helg vart faktiskt great, hoppas din med vart det !? PUSS

2008-05-12 @ 11:51:33
URL: http://waragainstmyself.blogg.se
Postat av: Nikki

haha, skulle bruncha med en kompis efter morgonträningen för någon vecka sedan.. Tog "bara" en smoothie å sa att jag skulle testas för gluten... Funkade asbra!! Laktos nästa gång XD

2008-05-12 @ 18:59:39
URL: http://bonies.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0