Kusin Vitamin

När jag gick längs hyllorna i mataffären idag stannade jag och fick se ett stort utbud av vitaminer, mineraltabletter, omega 3 tillskott och annat som kroppen kan behöva. Jag tänkte att min kropp säkert lider brist på sånt när man inte äter "tillräckligt" och en nog varrierad kost så jag plockade på mig dessa:

Kalciumtabletter (för starkt skelett)
C-vitaminbrus (För hudens kollagen)
Järntabletter
(Motverkar blodbrist som kan leda till trötthet)
Omega 3 kapslar (Förebygger hjärt- och kärlsjukdommar)
Och sen en favorit i repris; Koffeintabletter - bara för att orka med!

Jag har också läst att "En kost med lågt intag av C-vitamin är associerat till en ökad risk för att lagra fett runt buken". Och det vill vi ju inte!!! Samma sak kan hända om man inte får nog med Kalcium (som finns i mejeriprodukter) så om jag ska äta något så kommer det innehålla c-vitamin eller kalcium, det kan du skriva upp.

Får hoppas att de här extra näringsämnerna ger kroppen vad den behöver. Visst vill jag ha en smal och snygg kropp men jag vill inte få dålig hy och risigt hår på köpet vilket kan hända om man lider brist på vitaminer m.m.
I want a nice body and nice skin, I wan't it all!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0