Shame on me

Hemsk start på dagen. Jag började sent så jag hade lite extra tid på morgonkvisten vilken jag tänkte använda till att ta en promenad, det är hyffsat fint väder idag till och med. Men vad gjorde jag istället? Jo jag skippa promenaden eftersom benen vinglade och det blev svart för ögonen när jag reste mig upp. Kände mig svag och bestämde mig för att äta lite frukost så det gick till sig.

Det började med en liten skål med några hallon, en gubbe, mjölk och All Bran. Sen när den var slut tog jag en omgång till. Och sen fick jag syn på keson i kylen, hela förpackningen åkte ner, mer än 200 gram alla gånger. Men inte var jag klar ännu...nej jag åt tomater, vaniljkaka och sköljde ner med tranbärsjuice och Cola Zero innan jag la av. Äckliga ångestfyllda människa, vad är det för fel på mig!

Energi kom tillbaka, men till vilket pris...Detta är en anledning till att jag inte äter så stor frukost/ingen frukost alls. När jag väl börjar kan jag inte sluta fastän jag vet hur fel det är. Har fått i mig ca 500 kcal och det vill jag gärna stanna på. Inget mer idag, det förtjänar jag inte. Det värsta är att jag inte hinner motionera bort skiten eftersom jag ska på musikal ikväll och måste gå direkt från jobbet. Aldrig att jag tänker äta något på musikalen, prasslande godispapper och smaskande popcornfyllda munnar är bland det värsta jag vet. Usch.

Nu känns det som allt är förstört, Herr Våg kommer inte vara nådig imorgon. Jag vill inte veta, jag vågar inte. Jag skäms.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0