Chilikvinnan

Jobbig morgon. Dels för att jag är bakis och trött (trött ingår nog i att vara bakis kom jag på...) och dels för att jag fick en fråga som jag gav världens sämsta svar på, vad i helvete tänkte jag?! Hjärnsläpp på hög nivå. 

Såhär var det, en kompis som jag delar lägenheten med frågade om jag ville ha en majskolv eftersom hon ska laga en till sig sig själv. Som på rutin numera svarar jag "nej tack, men tack ändå"  Senare säger hon att hon kokat gröna bönor och det bara är för mig att ta om jag vill ha. Hon poängterar även att hallonen är väldigt goda och att hon köpte skinka åt mig som finns i kylen. Herregud, tänker människan bara på mat! Jag vill inte ha den där skiten, jag blir äcklad när hon står där och pratar om vilken god cheesecake hon åt på ett café i helgen och att vi måste gå dit någon gång. Aldrig i livet.

Värst var ändå när hon frågade "Vad äter du nu för tiden?" Jag blir totalt ställd, varför frågar hon det? Jag försöker tänka på ett namn på någonting ätbart samtidigt som jag blir rädd att hon ska säga hur hon hör mig spy om nätterna och att hon kommer berätta för andra hur det ligger till. Min värld börjar att rasa...I panik säger jag "Chili. Jag äter chili. Jag har hört att det ökar förbränningen men den enda brännan jag märkt av är den som blir på min tunga...ha-ha-ha. Hon ger mig världens blick och behöver inte säga något mer. Efter en sån där kommentar står det ganska klart att jag försöker gå ner i vikt. So kill me. Det är jobbigt som det är, jag behöver inte ha andra som klankar ner på hur jag äter. Just leave me alone.

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Verkligen, båda två.

Ja självklart kan du göra det!

Tack, ska ta tillbaka kontrollen nu :)

2008-05-23 @ 15:02:11
URL: http://ravissant.blogg.se/
Postat av: Peanut

Hejsan, självklart är det okej att du länkar! Bara trevligt! Och va snällt att du skriver att jag skriver bra (eller hur man nu ska säga), något ska man väl ha i utbyte för att ha MVG i svenska? ellerhur?

Kram och ha en skitbra helg!

2008-05-23 @ 18:50:40
URL: http://sugarcovered.blogg.se/
Postat av: A

ja bröd är inte att leka med haha. Ja visst får du länka ;P

2008-05-23 @ 19:50:18
URL: http://letmebethin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0