What's that coming over the hill, is it a monster, is it a monster?

Även om det tar emot tror jag att det kan vara en idé för mig att börja äta riktg frukost. Då kanske jag undviker sånt som hände precis. Vi bakade idag och fastän kakan var menad till försäljning på vårmarknaden så smakade jag en bit. Och en till bit. Och sen ännu fler bitar tills jag tappat räkningen. Jag får panik, klunkar i mig apelsinjuice och rusar upp på toaletten. Men upp kommer bara äcklig sur apelsinjuice. Helvetes jävla skit banankaka! Dumma dumma jag, varför tog jag den där första biten! Det är som att jag blir en helt annan person, som skiker "ät!" och jag slukar då det mesta lika fort och glupskt som ett vilt djur. Som ett monster. Jag är ett monster. Och tack vare den där fördömda banankakan kommer detta monster bli ännu fetare. HATA. 

image2


Så, nu har jag fått ut det ur systemet. Nu kanske jag kan fungera som en normal människa igen. Kanske. Jag hade ju faktiskt en poäng som jag gled ifrån en aning. Frukost var det. Om jag äter en hyffsad frukost kanske monstret i mig inte tar till så fula knep i jakten på de där äkliga kalorierna, mitt humör och blodsocker blir förhoppningsvis lite mer stabilt. Tror att jag provar frukost imorn och ser hur det funkar. Vad ska man käka då? Gröt? Det är ju så mkt kolhydrater i det...Ägg kanske? Eller Hallon och Jordgubbar. Tips?

Kommentarer
Postat av: Jessica - PCT

Jag försöker gå ner lite i vikt, och till frukost har jag den senaste veckan ätit en skiva follkornbröd elelr knäckebröd med lättkeso på (vet inte om de säljer cottage cheese i england) och en paprikaring på mackan också, till detta dricker jag typ två deciliter lättmjölk mixat med en tredjedels elelr en kvarts banan och en elelr två fysta jordgubbar. Blir supergott, ochdricker man ett glas vatten(kanske varmt med citron?)nån halvtimme innan så blir man mätt också. Vatten mättar ju också.

Bra att du insett att frukost är bra. Hoppas du lyckas med viktnedgången.Ta det inte för långt bara.

Ett litet tips: Kanel sägs förlänga mättnadskänslan, och det finns en del grönsaker vars smältning förbrukar mer energi än grönsaken tillfört. Alfalfagroddar, Gurka, vitlök, svamp, spenat, alger, vattenkastanj med mera.

Har för övrigt hört att det ska vara rätt käckt att äta frukost stor elelr måttliogt, och lunch som dagens största mål, samt middag som det minsta målet.

Ha det bra, och ursäkta den superlånga kommentaren :)

2008-05-17 @ 08:21:20
URL: http://piercadeconversetjejen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0