Adjö farmor

Min farmor dog idag. Hon som sydde upp min brudtärneklänning och lärde mig rulla pitepalt. Hon finns inte mer. Borta.

Jag gick hem och hade bland de största hetsätningar någonsin, inte en millimeter av magsäcken var tom. Till skillnad från min själ. Det ekar inom mig. Hur mycket jag än fyller magsäcken så är jag fortfarande lika tom inuti. Ett svart hål som suger upp all min energi och livslust. De är ickeexisterande. Borta.

Nu står jag inför ett dilemma. Samma dag som min farmor begravs har jag höstens största och viktigaste tenta. Vad ska jag välja? Antingen åker jag upp till norbotten, tar ett sista farväl av den söta gumma som alltid funnits och spenderar en hel dag och kväll sörjandes medans klasskompisarna svettas på tentan för att sedan festa natten lång av lättnaden att äntligen ha den avklarad. Vad ska jag göra? Jag vill inte missa begravningen och få dåligt samvete från släkten som tycker att jag felprioriterar. Samtidigt vill jag inte halka efter i skolan eller missa gemenskapen i klassen.
Det här är säkert värsta I-landsprobelmet men för mig är det ett svårt och viktigt val. Vem ska jag svika?

Johanna undrade vad jag pluggar - Turism är det ämne jag fallit för och även om det är kämpigt ibland känns det som om jag hamnat rätt, älskar att arbeta med människor och se världen ur ett nytt perspektiv.

Förövrigt har jag inte lyckas gråta ut än, mer än den vattenansamlingen som blir i ögat när man spyr. Jag är så fel, men inte dör jag för det. Men jag lever inte heller - jag bara existerar. Det är så det känns i varje fall.

Kommentarer
Postat av: Tant Malin

Stackars dig..... Jag skulle välja begravningen. Du vill ju ta farväl av din farmor. Kan du inte tenta senare?



Kram

2008-10-15 @ 18:58:04
URL: http://tretusenggr.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag minns när min farmor dog, det var hemskt, chockartat.

Du kommer troligen ångra dig om du inte tar farväl av din farmor och tentan går att göra en annan gång. Eller det är nog inte värt risken att ångra att du inte gick på begravningen. Om du väljer att inte gå, ha inte dåligt samvete iaf. Vad känns som rätt sak att göra, om du bortser från hur skola, klass och släkt ska reagera?

Vet inte vad jag ska säga. Men kram!

2008-10-15 @ 20:23:15
URL: http://anatips.blogg.se/
Postat av: Pumpan

Jag anser inte att det du gör med din kropp är rätt. Men ett tipz från en vänlig själ är att.



Du som lever bulemiker bör veta att Forskare som tittat på patienter med bulimi har sett att slitna tänder (erosioner) och avnötta tänder är upp till 6 gånger vanligare hos patienter med bulemi. De har också ofta känsliga tänder och mer karies. Många har också mindre saliv vilket gör att tändernas skydd minskar. Eftersom man i studien kom fram till att skadorna framförallt uppkommer när man kräks kan man minska effekterna genom att skölja munnen med rikligt med vatten direkt efter det att man kräkts och också använda något medel som är syraneutraliserande.

2008-10-17 @ 00:32:11
Postat av: pam

åh gumman. :(((

Hoppas att allt kommer att lösa sig till det bästa.

Jag vet inte alls vad jag gjort. det finns ingen som helst chans i helva världen att du kan göra provet en annan dag? Det borde det ju.. om man tänker efter. Snacka in dig hos läraren.

<3

Kämpa!



2008-10-17 @ 17:49:14
URL: http://itspam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0