The story of my life

AHH jag blir galen! VARFÖR ska jag alltid, utan några som helst undantag i min 12-åriga skolgång, vara i sista minuten inför prov, inlämmningar, redovisningar....you name it! Är inte mitt liv stressigt nog!?

Jag förbannar mig själv varje gång jag sitter uppe halva nätterna och råpluggar och bäljar i mig kaffe och socker för att hålla ögonen öppna och banka in kunskapen. Varje gång lovar jag att detta är banne mig sista gången jag väntar såhär länge med att börja och nästa gång ska jag minsann bli klar en vecka innan deadlinen. Jovisst...

Lika dålig som jag är på att lova mig själv att aldrig mera hetsäta och spy trots att jag har hundra anledningar att låta bli - lika dålig är jag också på att börja med skolarbetet i tid och inte utsetta mig för att stress, press och ångest.

Nu är jag faktiskt ingen liten ettagluttare längre som kan komma undan med ursäkter om att min dator havererade eller att jag varit dödligt sjuk veckan innan provet. Nu måste jag faktiskt vakna till och inse att jag pluggar på univetsitetsnivå - det är min framtid det handlar om och inget jag kan schabla bort eller ta lätt på. Jag blir så arg på mig själv!

Önska mig lycka till på min första tenta imorgon, jag har redan kollat upp datumet för omtentan....

Kommentarer
Postat av: AnaTips

Testa att utpressa dig själv. Typ: om jag inte har läst och förstått hälften av boken till på onsdag så får jag inte köpa den där väskan/tröjan/whatever.

Eller muta dig själv. Typ: Om jag gör klart arbetet före måndag så får jag...



När du känner den minsta antydan till motivation att plugga, ta den energi du har och börja plugga. Oföretagsamhet och uppskjutarbeteende går att öva bort eller i alla fall minska.

Kram

2008-10-10 @ 15:18:40
URL: http://anatips.blogg.se/
Postat av: Victoria

Önskar att jag var lika starka som du :/

2008-10-14 @ 16:36:45
URL: http://nineintheafternoon.blogg.se/
Postat av: Johanna

Vad pluggar du för nåt?

2008-10-14 @ 21:58:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0