Dagens

Morgonvikt 54.0


Frukost: 1 tallrik fil med blåbär och 1 glas apelsinjuice

Lunch: Laxsallad med tomat och svamp

Middag: 1 ägg med kalles, 2 tallrikar fil, 3 skedar svampstuvning och 1 glas apelsinjuice.

Övrigt: 1 kaffe latte, 5 halstabletter, 1/2 läkerolask, 1 nektarin, 1 mars och 1 hg naturgodis.


Kommentar: Som vanligt är "övrigt" listan totalt överflödig. Borde skippat alltsammans, särskilt de två sistnämnda. Anledning till allt svampätande är att kära mor varit ute i skogen i helgen och kom tillbaka med 4 kg kantareller, soppar och skivlingar. Så det är bara att äta svamp för glatta livet. Det går väl an om det lagas på rätt sätt. Jag har dessutomhört att det är ganska kalorisnålt, stämmer det?

Kvällsvikt 54.1

- Hur fasiken går det ihop med en dag med godisätander men utan någonsomhelst motion? Min terori är att kroppen går på högvarv för att kämpa bort förkylningen och då har höjt ämnesomsättningen vilket gör att jag bränner mer än vanligt. Eller nåt. Jävligt konstigt hur vikten kan variera under dagen utan att man själv gör särsklit mycket för att påverka. Även om det ibland är till min fördel så stör mig, för då känner jag att jag inte har någon kontroll över vad som sker. Jag vill hitta logiska förklaringar till allting. Då känner jag mig säker.


Vill passa på att gratulera Pam för en lyckad dag - we're going down like two ironbits in a pond.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0