En sucker för extrapriser

Fast jag bestämt mig att inte slänga pengar i sjön (eller i mitt fall toaletten) på godis och annat som jag hetsar och spyr så faller jag som en fura när jag ser att naturgodiset kostar 9.90. Då tänker min sjuka sida att det är snudd på olagligt att inte köpa lite grann eftersom det ändå är så hiiiiiimla billigt! (NOT). Självklart åker självbehärskningen ut genom fönstret i samma sekund som jag greppar påsen och platsskopan och det slutar med att jag går ut från affären med 4 hg naturgodis och 40 kr fattigare.

Samma sak är det om de rear ut godispåsar som håller på att gå ut eller om lösgodiset ligger nere på 4.90. Många gånger tycker jag inte ens om sorterna som reas ut eller har något godissug men jag känner mig likförbannat tvingad att köpa det. Trots att det är billigare tänker jag att då kan jag ta lite (läs: MYCKET) extra och hamnar på en summa som alla gånger är högre än vad den hade blivit om det vore orginalpris. Fast jag vet hur dumt detta är så kan jag bara inte låta bli. Det är som något inom mig skriker att jag ska köpa det, och såklart gör jag det och är lika förargad varje gång jag ser hur mycket pengar som gått åt till "hetsprodukter" när jag ser kontobalansen. Jag skulle nog ramla av stolen om jag såg den totala summan för hur mycket pengar jag lagt ner på såndant. Vi pratar ungefär en hundring i veckan, inte sällan mer.

Det är sådana stunder jag hatar mig själv. Tänk vad mycket pengar som jag slösat på att spy. För att inte prata tid...

Kommentarer
Postat av: a

jag är exakt likadan när det gäller det där med extrapriser. kostarlösgodiset 4,90 ja då går det inte att inte köpa även fast man egentligen inte är godissugen, helt sjukt :S

2008-10-01 @ 15:00:03
URL: http://thinforthewin.blogg.se/
Postat av: pam

åh jag HATAR när man typ blir styrd av en dosa när man är i affärer. Det bara pang, så håller man värdlens onyttigaste vara i handen och man går som en robort till kassan typ.

Det där suger!

2008-10-01 @ 19:53:08
URL: http://itspam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0