Life is a rollercoaster

Gröna Lund stod på menyn idag. Jag älskar Gröna Lund, ja tivolin i största allmänhet. Att få känna den där kittlade känslan precis innan fritt fall börjar sin resa tillbaka till marken, få känna vinden rufsa om håret när bergochdalbanan tar en skarp sväng, öva på balansen i lustiga huset och se alla glada, lyckliga(?) människor som går och smaskar på en sockervadd i goda vänner sällskap.
Det är kanske mest den där känslan över att allt är så roligt och bekymmerslöst på Gröna Lund. Jag känner mig som ett barn igen när jag står och försöker fånga upp en vinst med gripklon eller halvspringer mot slänggungorna för att se solnedgången över Stockholm sittandes i en plastkorg som åker runt, runt, runt...

Jag var där med 3 tjejkompisar och sen kom ett lika stort killgäng och joinade oss, en av dem dejtar en av mina tjejkompisar. Kvällen slutade med att vi alla åker hem till en av killarna som har VÄRLDENS lägenhet på karlavägen och jag sitter i hans massagestol och dricker 12 år gammal whiskey. No charge. Det blev ett ganska stort steg från Gröna Lunds barnsligt bekymmerlösa värld till den putsade östermalmsfasaden och snack om företagsekonomi. Jag föredrar dock det första även om massagestolen inte var dum investering.

Matmässigt har det varit en hemsk dag, riktigt kass.


Efter frukosten cykla jag in till stan och köpte läkerol, naturgodis och lösgodis för 83.50 vilket jag slukade och sedan spydde mig tillbaka till morgonvikt. Därefter det en överfylld natchotallrik (som jag nästan åt upp!) till middag, 5-6 påsar haribo som jag fiskade upp ur gripklonsmaskinen och sen en popcornstrut på det.

Hemma hos rikemansgrabben dracks det 3 glas vanlig Coca-cola och sen får jag för mig att göra mig av med småpengarna jag har kvar på en liten chipspåse och 100 g chokladkaka ur en selectaautomat. Väl hemma hinner jag proppa i mig 4 "skinkknyten" med phillieost, lök och sallad samt en halv banan, 1 skiva solrosbröd och 1 glas apelsinjuice. Först efter allt detta satte jag åter fingrarna i halsen som en avslutning på en, trots mitt matmissbruk, väldigt trevlig och händelserik kväll.

Kvällsvikt 54.8 (Shoot me now)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0