The return of the food diary

Tänkte kanske börja skriva matdagbok igen, under sommaren har jag skitit i det totalt men kan konstatera att jag förlorar mycket kontroll och motivation när jag skippar matloggarna. Så jag börjar nog me dem igen, så ofta som möjligt. Jag skriver de för att själv hålla koll på vad jag stoppar i mig,när på dagen jag äter som mest och vad som utlöser mina hetsattacker. Det är INTE för att tävla mot andra eller för att skryta/skämmas över vad jag äter. Mer ett analyssyfte skulle man kunna säga...

Idag har jag ätit:

Frukost: 1 ägg med kalles, 1 nektarin och 1 stor kaffe latte

Lunch: 1 ägg med kalles, gurk/paprika/blomkålsbitar och 1 körsbärstomat

Middag: 1 tallrik Levergryta med morötter, lök och blomkål, 1 glas apelsinjuice

Kvällmål: Smoothie gjord på frysta blåbär/hallon/jordgubbar med 1/2 banan och 1 nektarin

Övrigt: 1 paket Läkerol och 1 handfull pistagenötter

Axel! Det måste som kille kännas extra tufft att ha viktmonstret hängandes i hasorna? Växer du fortfarande? Kramar!



Edit:
1 kopp gräddglass som blev till 2 som sedan omvandlades till en tung och alltför återkommande ångest. Toaletten och 2 hg lättare senare känns det lite bättre.

Kvällsvikt: 54.2

Kommentarer
Postat av: axel

hahaha :D: Jag är tjej. Axel är bara nickname, föratt jag tänker som en kille. Alexandra ^^

2008-09-10 @ 13:14:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0