Smal v.s Kurvor

Åh jag blir så less på alla som jämt ska hacka ner på de tjejer som är smala! Varje gång mat och vikt dras upp i skolan måste folk poängtera hur äckligt det är med pinnsmala tjejer och hur mycket "hälsosammare" och "kvinnligare" det är med kurvor. Dessa människor väljer själva Cola light och tackar nej till kanelbullen, jävla hycklare!

Jag tycker det är vidrigt hur de nästan tvångsmässigt propagerar för den nya kurviga idealet när de i nästa sekund påminner sig själva om att hinna till friskispasset. Är det bara jag som tycker det är helt befängt?

Dessutom avskyr jag den här nya tendensen till ett kurvigt ideal. Den är precis lika fördömmande och ställer om möjligt än högre krav på kvinnor att se ut på ett visst sätt. Enda skillnaden är att alla kvinnor inte har kurvor, även om de skulle gå upp 5 kilo. Vissa har bara inte de genetiska förutsättningarna för en D-kupa och J.Lo-rumpa, kan de förstå det!

Åtminstonde har alla en chans att bli smala, det gäller bara att bestämma sig för det.

Fy fan vad jag hatar påtvingade kvinnoideal, när ska man få vara sig själv?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0