Inspiration

Idag har jag varit så otroligt trött. En ganska normal effekt av att under natten ha fått sovit maximalt tre timmar. Men upp och iväg till skolan, på med leendet och drick två koppar kaffe så ordnar sig allt. Jag gillar ändå att vara i skolan. Där får jag vara den charmiga tjejen som kan svara på när unionen mellan Sverige och Norge upplöstes och den som de frågar vad jag ska göra till helgen. De måste seriöst tro att jag har ett liv värt att leva....

Men sen när snöslasket öste ner som mest och vi slutade för dagen så fick jag panik. Yoghurten imorse hade sedan länge lämnat magsäcken och den skrek efter påfyllnad. Jag visste att det stod hets på schemat om jag åkte hem, problemet var "bara" att min hals forfarande är totalsabbad, så det skulle troligtvis inte vara någon succé att få upp skiten. Och jag tänkte för allt i världen INTE göra en återupprepning av nattens helvete, fy faro vilken ryslig ångest. 

Så jag gjorde något väldigt otippat. Satte mig på 4:ans buss och åkte till Stadsbiblioteket, ett ställe jag aldrig besökt tidgare om jag minns rätt. Där letade jag upp en bok som jag velat läsa länge men inte vågat köpa i rädlsa av att någon skulle hitta den. Jag satt i 3,5 timme och sträckläste Emma Igelströms självbiografi om hennes kamp mot bulimi. Jag kände igen mig i mycket av det hon skrev, även om jag aldrig vart något träningsfreak. Det kändes så konstigt att sitta där och läsa om något jag själv går igenom, som om någon tagit mina tankar. Så där satt jag som försjunken i boken och tiden rann som tur iväg väldigt fort.

De enda gångerna jag släppte texten var när någon gick förbi då jag nogrannt såg till att ingen kunde se bokens framsida. Helt stört att jag bryr mig om totala främligar och i fall de ser att jag läser en bok som handlar om ätstörningar, det behöver ju faktiskt inte ens betyda att jag själv har dem. Men jag antar att jag är lite paranoid...

När jag kom ut ir biblioteket kände jag hur hungern började göra mig smått galen, var SÅ nära att svänga in på seven elven och köpa på mig en stor påse lösgodis när jag såg att jag skulle behöva vänta på bussen i sju minuter. Men jag la band på mig tack och lov. Väl hemma kunde jag dessvärre inte hålla mig längre och har ätit ett ägg, en tallrik youghurt med blåbär och en apelsin. Jag kämpar för att hålla fingrarna ifrån glassen i frysen...fan vad svårt det är!


Kommentarer
Postat av: Jessica - PCT

Fy fan vad du är bra! Jag har ätit helt åt helvete idag. Det enda jag gjort mindre dåligt är för en stund sedan när jag blev hetsig, och tog ett blomkålshuvud istället för påsen med vickningschips i skafferiet.

2009-01-21 @ 00:24:44
URL: http://slimpossible.blogg.se/
Postat av: Anonym

det har du rätt i! jag blir egentligen sur på mamma varje fredagseftermiddag då hon kommer hem med en chipspåse, eller då hon ber pappa köpa ''nått gott till kaffet'' när han ska och handla. Tycker hon att det är så mycket bättre att äta sån skit istället för light-produkter.,,



Jag är ungefär 1.74 ,dudå?:)

btw. starkt jobbat av dig idag!! Stay strong, kram

2009-01-21 @ 18:07:25
URL: http://gba.blogg.se/
Postat av: Sarah

haha vad sjukt, jag har också suttit och sträckläst just den boken på ett bibliotek på grund av att jag inte vågade låna hem den.

2009-01-22 @ 21:48:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0