Frihet

Åh vad jag önskar att jag blev riktigt fysiskt sjuk. Att få ligga inlagd på sjukhuset totalt hjälplös och omhändertagen. Inte veta vilken dag det är eller vad klockan är. Inte orkar formulera en tanke, bara sova hela tiden och inte ha orken att tänka på morgondagen. Inte vilja äta något utan bara ligga där och tyna bort, samtidigt som alla är oroliga över mig och kommer med blommor och heliumballonger.

Helst skulle jag vilja bli sjuk i halsen, så att jag resten av mitt liv blev tvungen att bara dricka flytande föda. I samma veva skulle jag även vilja tappa smak och lukt, så att jag inte kände hur ljuvligt de nybakade kanelbullarna doftade. Slippa den frestelsen, bli befriad.

Jag vet att det kanske låter hemskt att önska sig sjuk när jag är fysiskt frisk och har massa potential att göra något vettigt med mitt liv. Men jag orkar inte, jag har ingen viljestyrka kvar. Bara apati och ångest.

Det skulle vara så underbart att somna in och inte behöva känna något länge.

Kommentarer
Postat av: Anonym

håller med dig, slippa vara en belastning för sig själv!

2009-03-22 @ 13:46:56
Postat av: Sandra

Känner precis samma sak.

2009-03-26 @ 07:24:08
URL: http://messydiary.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0