Utrensning

Sitter här med den stora lådan med sommarkläder, det ska ju börjas i tid. Ångrar lite att jag tog fram den, skapar bara massa ångest. Har provat det mesta, drömt mig bort till ljumna kvällar och skrattande människor.

Men allt sitter åt helvete, jag ser ut som en blekfet flubber i det fladdriga blomtyget. Linnena är för blottande och de vita shortsen så säckiga att min rumpa ser ut att vara lika bred som en amerikansk motorväg. Det räcker liksom med det jag har redan.

Blev så uppgiven att jag gick och hämta en stor ikea-kasse och slängde plagg i den tills den blev överfull. Bort med skiten, jag vill inte ha det. Jag kan inte ha det, skulle skämmas ihjäl om jag gick ut sådär! Fattar inte vad jag tänkt tidigare sommar, och varför har ingen sagt att jag ser rent ut sagt förjävlig ut i små blommiga klänningar, bara daller överallt!

Det var skönt att kasta det mesta, men nu behöver jag tillföra en hel del till min sommargarderob. Har bestämt mig för att när jag når 52 kilo får jag köpa sommarkläder, då sitter de förhoppningsvis bättre också. Jag känner mig så ful och äcklig som jag ser ut nu, jag står inte ut att må såhär. Måste, måste, måste rycka upp mig och finna styrkan att gå ner i vikt.

MÅSTE!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0