Blandade känslor

Imorn får jag besök. Jag har inte träffat henne på över fyra månader och det går knappast en dag utan att saknar henne. Jag vill krama om henne på tågstationen när hon kommer och prata om gammalt och nytt. Jag vill visa henne underbara London och mest av allt vill jag göra henne stolt för allt jag har ådstakommit här. Det skulle kännas så bra att få ett uppskattande leende ifrån henne.

Det finns dock något som tar emot. Jag kommer tillbringa alla vakna timmar från torsdag till söndag med henne och då går det inte att undkomma maten. Jag vet redan nu att hon bokat bord för oss på en fin restaurang och där kan jag ju inte sitta och peta i mat för som hon har bjudit mig på. Känns elakt att inte äta eftersom hon ser fram emot en fin middag med mig och vill att jag ska vara nöjd och glad. Hoppas de har något lätt att beställa, kanske kan komma undan med en sallad och sedan skylla min aptitlöshet resten av helgen på det varma vädret. Har ni några andra/bättre förslag?

Hon har dessutom en fot som läker från en skada så det kommer bli mycket tube, taxi och buss = lite motion. Det är som bäddat för viktuppgång. Jag vill inte må dåligt hela helgen över vad jag stoppar i mig och göra att mitt dåliga humör förstör vår helg. Jag längtar ju så efter henne och vill att hennes vistelse här ska bli den bästa möjliga. Men hur jag än gör kommer jag  antingen göra henne eller mig besviken, det vet jag. Jävla skit, varför varför ska man spendera så många timmar av dyngnet av att sitta och äta och "ha trevligt", det förstör allt!

Kommentarer
Postat av: Anonym

hur gammal är du? hur mycket har du gått ner i vikt? vad väger du? har du alltid varit sjuk? vad är ditt mål?

2008-05-07 @ 21:06:15
Postat av: Lisa

Du kan ju börja med att läsa bloggen, där står det mesta. Med "sjuk" antar jag att du menar ätstörd? Jag har ingen ätstörning nu men jag hade en släng av bulimi tidigare, den är dock väck nu =)

2008-05-07 @ 21:20:47
URL: http://strawberrycheeks.blogg.se
Postat av: Bea

Vad jobbigt när det blir sådär.. Men försök verkligen att ha så roligt som möjligt! :) Självklart får du länka till våran blogg! :) Roligt att du tycker om den!

2008-05-07 @ 21:30:43
URL: http://twoin0ne.blogg.se
Postat av: Anonym

säg att du varit sjuk, och tappat aptiten

2008-05-07 @ 21:31:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0